سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

دختر پیچ بهترین نوع زعفران ایران است

يكشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ق.ظ

نتیجه تصویری برای زعفران

زعفران ایران زمین

زعفران ایران بر اساس طب سنتى طبیعت گرم دارد. یکی از بهترین زعفران ایران، زعفران نطنز است که کیفیتى برتر و متفاوت دارد. به دلیل مرغوبیت نوع زعفران نطنز هر ساله پیاز این محصول از نطنز به خارج از کشور صادر مى شود.

 طبیعت زعفران ایران از نظر طب سنتى:
زعفران ایران بر اساس طب سنتى طبیعت گرم دارد و از خواص زعفران فرح بخشى و خنده آورى دارد. مواد آنتى اکسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانى دارد و از بروز توالى هاى ژنى سرطان زا جلوگیرى مى کند. زعفران ایرانی براى تمدد اعصاب نیز توصیه مى شود و از آلزایمر پیشگیرى مى کند. 

مبارزه با سرطان کبد با زعفران ایران:
زعفران مى تواند باعث کند شدن پیشرفت بیمارى شود و یک راه طبیعى براى بدن به منظور رها شدن از رشد سلول هاى غیر ضروریست که از تکثیر بى رویه سلولهاى سرطانى جلوگیرى مى کند.

آیا از فواید زعفران ایران براى چشم خود مى دانید؟
محققان استرالیایى در تحقیقات به این نتیجه رسیدند که زعفران اثرات قابل ملاحظه اى بر روى ژن هایى دارد که عملکرد سلول هاى بینایى را تنظیم مى کند. تعدادى از بیماران مبتلا به ماکولار (نوعى عارضه چشمى ناشى از پیرى) مورد آزمایشات بالینى  قرار گرفتند. درمان این بیماران با مکمل هاى حاوى عصاره زعفران مى تواند آسیب وارد شده به سلول هاى بینایى را ترمیم نماید.


همچنین عصاره زعفران مى تواند از التهاب رنگدانه اى شبکیه چشم (مهمترین عامل شب کورى) پیشگیرى کند و آن ها را بهبود بخشد.


با زعفران ایران زیباتر شوید:
زعفران یک ماده مفید براى پاکسازى پوست است که داراى مواد ضد باکتریایى براى درمان آکنه است. بسیارى از افراد معتقدند زعفران در روشن تر کردن پوست مؤثر است و در از بین بردن آلودگى هاى روى پوست نقش مؤثرى ایفا مى کند.

پوستی روشن با زعفران ایرانی:
چند رشته زعفران را در مقدارى شیر به مدت نیم ساعت بریزید و سپس مقدارى پودر سندل سفید را به آن اضافه کنید و این ماسک را به صورت و گردن خود بزنید به مدت ١٥ تا ٢٠ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.

زعفران ایران باعث رهایى از آکنه میشود:
از ترکیب زعفران و چند برگ ریحان براى رهایى از شر آکنه استفاده کنید.

دیگر نگران خرید زعفران ایرانی مرغوب نباشید!
یکى از دغدغه هاى خریداران زعفران ایران خرید زعفرانى مرغوب و با کیفیت مى باشد. با خرید زعفران نطنز زعفرانى با کیفیتى برتر و متفاوت را  تجربه کنید.

زعفران نطنز طلاى سرخ کویر:
هر صبحدم فرش بزرگى از سبزه و گل هاى بنفش را مى بینید با مردمانى زحمتکش که در تولید محصول زعفران با ارزش،گام هاى بلند توسعه کار آفرینى و اشتغال را در این شهر حاشیه کویر بر داشته اند.


کیفیت بالایى زعفران نطنز هر ساله در فصل تابستان متقاضیان زیادى از شهرهاى مختلف دارد. شهرستان نطنز به قطب تولید زعفران تبدیل شده است. به دلیل مرغوبیت نوع زعفران هر ساله پیاز این محصول از نطنز به خارج از کشور صادر مى شود.

 

زعفران ایران,بهترین زعفران ایران,زعفران نطنز

 زعفران ایران بسیار با ارزش و گران قیمت است


تقلب طلایى:
زعفران ایران گران قیمت است و مهم ترین تقلبى که به عنوان زعفران صورت مى گیرد گل رنگ مى باشد که به زعفران شباهت دارد و مى تواند ایجاد رنگ زرد کند. و از مورد هاى دیگر تقلب مى توان أضافه نمودن نمک و شکر به زعفران را نام برد. تقلبات را مى توان با روش هاى میکروسکوپى و یا تجزیه و تشخیص اسانس آن شناسایى کرد. بهترین زعفران ایران، زعفرانى است که به آن دختر پیچ مى گویند، یعنى صد در صد طبیعى است.

آیا براى نگهدارى زعفران ایران به صندوق امانات بانک نیاز دارید؟
البته شاید! براى نگه دارى ایده ال زعفران باید از نور و رطوبت محافظت شود. بهترین ظروف نگه دارى زعفران ظروف فلزى و بعد ظروف شیشه اى رنگى است و ظروف پلاستیکى براى نگهدارى مناسب نیست. هم چنین بهتر است هنگام مصرف به صورت پودر در آید و پودر در زمان کوتاهى مصرف شود چون اسانس آن از پودر زودتر تبخیر مى شود.

خانواده اصیل زعفران ایران:
o زعفران سر گل: این نوع زعفران، زعفرانى است که بعد از برداشت و خشک کردن به صورت دسته به وجود مى آید. زعفران  بعد از دسته شدن در کارگاه هاى خراسان جنوبى قسمت قرمز زعفران بریده مى شود و قسمت هاى سفید آن را به وسیله الکتریسته ساکن جدا نموده که این نوع زعفران، زعفران رشته اى بریده نامیده مى شود که یکى از بهترین زعفران هاى تجارى است.


o زعفران رشته اى: رشته هاى بریده نشده زعفران است و حجم بیشترى نسبت به سر گل دارد. انواع پوشال بر اساس بخش زرد و قرمز هر رشته زعفران متفاوت است.


o نگین: زعفران نگین کاملا قرمز است و حجیم مى باشد. بهترین نوع زعفران نگین در ابتداى فصل برداشت یافت مى شود

 

 از مهمترین عوارض زیاده روى در مصرف زعفران:
کاهش ضربان قلب، استفراغ، سرگیجه، بى حالى، رنگ پریدگى، سردرد، اسهال

 منبع : بیتوته

  • علی خزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی