سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

راهکار‌های طب سنتی برای مقابله با کبد چرب

چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۰۶ ق.ظ

نتیجه تصویری برای کبد چرب


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی، در ارتباط با راهکار‌های طب سنتی جهت پیشگیری و درمان کبد چرب، اظهار داشت: کبد چرب بیماری است که امروزه افراد زیادی را در دنیا گرفتار کرده و سن ابتلا به این بیماری نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق راهکار‌های موثری قابل پیشگیری است، گفت: سبک زندگی ناسالم، عدم تحرک و استفاده از برخی غذا‌ها سبب افزایش احتمال ابتلا به این بیماری در افراد می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: افراد برای مقابله با این بیماری ابتدا باید مزاج خود را بشناسند و سپس سبک زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنند به طور مثال افراد دارای مزاج گرم و مرطوب باید از مصرف غذا‌هایی همچون گوشت قرمز به میزان زیاد بپرهیزند و به این نکته توجه داشته باشند که رعایت رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

میرغضنفری گفت: در هم خوری و پرخوری دو عامل ابتلا به کبد چرب به شمار می‌رود و افراد باید از مصرف غذا‌های سنگین همچون فست‌فود به صورت مکرر بپرهیزند و همچنین همراه غذا آب نخورند.

وی خاطرنشان کرد: خوب جویدن، رعایت آداب غذایی و نداشتن تنوع در یک وعده غذایی و لحاظ تنوع در مصرف غذا‌ها به طور کلی در طول زندگی در پیشگیری از بیماری می‌تواند موثر باشد.

منبع: فارس

  • علی خزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی