سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

سایت تغذیه و رژیم درمانی

سایت تغذیه و رژیم های غذایی همراه با استفاده درست از گیاهان دارویی در طب سنتی

حقایقی در مورد مصرف چای غلیظ

يكشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ق.ظ
عوارض چای غلیظ

حقایقی در مورد مصرف چای غلیظ

مردانی که در طی روز بیش از ۷ فنجان چای غلیظ می‌نوشند، امکان دارد در سنین کهولت دچار سرطان پروستات شوند.امروزه، در بسیاری از محافل علمی و غیر علمی توصیه به مصرف نوشیدنی‌های سلامتی بخشی مانند چای می‌شود و عنوان می‌شود که این نوشیدنی می‌تواند در ارتقای وضعیت سلامت بدن نقش بسیار حیاتی ایفا نماید، اما تحقیقات جدید نشان داده است که مصارف زیاد چای غلیظ در طولانی مدت برای بدن مخاطراتی را هم به دنبال دارد.

 یک مطالعه جدید علمی در بریتانیا بر روی ۶۰۱۶ نفر از مردان با سن ۲۱ تا ۷۵ سال که به طور آشکاری سالیان سال وابسته به نوشیدن مقادیر زیادی چای غلیظ در طی روز بودند، نشان داده که ارتباط معناداری بین نوشیدن زیاد چای غلیظ و امکان بروز سرطان پروستات در بین مردان وجود دارد.

در حقیقت محققان این پژوهش به این جمع بندی رسیدند که مردانی که در طی روز بیش از ۷ فنجان چای غلیظ می‌نوشند، امکان دارد در سنین کهولت دچار سرطان پروستات شوند. البته ذکر این مطلب ضروری است که تاکنون محققان به رابطه معنی داری در مورد نوشیدن زیاد چای رقیق با بروز سرطان پروستات در مردان دست نیافته‌اند. بنابراین توصیه متخصصان تغذیه به مردان آن است که در صورتی که عادت به نوشیدن زیاد چای در روز دارند، سعی نمایند از چای رقیق به جای نوشیدن جای غلیظ استفاده کنند.

تأثیرات نوشیدن چای داغ

 نکته‌ای که در مورد نوشیدن چای باید به آن توجه نمود، درجه حرارت چای در زمان نوشیدن آن است. تحقیقات انجام شده در این زمینه به طور قاطع بیان می‌کنند که نوشیدن مستمر چای داغ با بروز سرطان مری و ابتدای معده در ارتباط است. به خاطر این که دمای بالای چای باعث تخریب سلول‌های مری و ابتدای معده می‌شود. در نتیجه در این زمینه هم متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که حتماً چای با دمای متعادل که نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد نوشیده شود تا بتوان از منافع نوشیدن چای سود برد.


خوردن مواد قندی همراه با چای؟

نکته دیگر در مورد نوشیدن چای، توجه به مصرف مواد قندی در زمان نوشیدن چای است. امکان دارد بسیاری از افراد به خاطر طعم تلخی که چای در دهان برجای می‌گذارد به سمت مصرف قند، شکر و مواد شیرین به همراه چای متمایل شوند. در این مورد توصیه متخصصان تغذیه آن است که حتی‌الامکان از موادی مانند خرما، کشمش یا توت به جای قند و شکر برای ایجاد طعم شیرین در دهان در زمان نوشیدن چای استفاده شود تا از این طریق هم طعم شیرین را حس کرده و هم از مضرات مصرف زیاد قند و شکر و مواد شیرین به همراه نوشیدن چای در امان بود.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

  • علی خزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی